ساخت قطعات فایبرگلاس

آشنایی با مراحل ساخت قطعات فایبرگلاس

به منظور ساخت قطعات فایبرگلاس مراحلی وجود دارد که شرکت فایبرگلاس نوین به خوبی به آن مقید است و تمامی آن ها را مرحله به مرحله انجام می دهد.

برای آماده کردن قالب ها کاملا مورد شستشو قرار می گیرند و سطح آن ها صیقل داده می شود.
از موادی جدا کننده به نام های واکس و فیل استفاده می شود.
ژلکوت یعنی خمیررنگ، رزین، کبالت، ارزویل و سایر ماده های افزودنی که مخصوص این قطعه می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مرحله، شرکت فایبرگلاس، الیاف گذاری را انجام می دهد. از الیاف های گوناگونی استفاده می شود که با توجه به قطعه، تعداد و ضخامت آن ها قابل تغییر می باشد.لایه ی اتصال لمینیت استفاده می شود.لایه ی پشت ریز مورد استفاده قرار می گیرد.
از لایه ی تقویت پشت ساز در مرحله آخر ساخت قطعات فایبرگلاس استفاده می گردد.

انواع الیاف های موجود در قطعات فایبرگلاس چیست ?

مقاومتی که هر قطعه دارد به نوع رزین، تعداد لایه ها و الیافی که انتخاب می شود، بستگی دارد.فایبر گلاس به علت داشتن مقاومت بالا ، وزن بسیار سبک، انعطاف بالا و مهم تر ازهمه قیمت بسیار مناسب در طراحی ها بسیار استفاده می شود. از این ماده در همه جا می توان استفاده نمود. چند نمونه از موارد مصرف این ماده را اشاره می کنیم.

ایزولاسیون مخزن های بتونی و یا فلزی

مخازن از جنس های مختلف در مجاورت انواع مواد از اسید و باز قرار دارد. به همین علت این مخازن به سرعت ممکن است دچار خوردگی شوند برای همین است که این مخازن را با ماده فایبر گلاس محافظت می کنند.
گروه تولیدی تکتازان صنعت از این ماده در ایزولاسیون مخازن استفاده می نماید. از ویژگی این ماده در ایزولاسیون مخازن می توان به:

  • بالا بردن استحکام بدنه مخزن ها

  • قدرت آب بندی این مخزن ها

  • مقاومت شیمیایی قوی در برابر خورده شدن و ساییده شدن

  • استحکام بالای فایبر گلاس

  • نفوذ ناپذیری در حد بسیار بالا

انواع الیاف های موجود در قطعات فایبرگلاس چیست ؟

مقاومتی که هر قطعه دارد به نوع رزین، تعداد لایه ها و الیافی که انتخاب می شود، بستگی دارد.

الیاف کربن

ویژگی بسیار منحصر به فردی که الیاف کربن دارد این می باشد که دارای خاصیت کشسانی، مدول، قابل انعطاف، پایداری عالی در مقابل اصطکاک، دوام بالا و داشتن وزنی مخصوص پایین آن می باشد. این الیاف در برابر عبور کردن تشعشات اشعه ایکس x_RAY، در مقابل فشار های زیاد و همچنین حرارت های بالا مقاومت فوق العاده ای دارند. به همین دلیل می باشد که الیاف کربن در ساخت قطعات فایبرگلاس توسط شرکت فایبرگلاس استفاده می شود و تحولی بزرگ را در این زمینه ایجاد کرده است.

الیاف کولار

امروزه بسیاری از جلیقه های ضد گلوله و همچنین خودرو های ضد گلوله را با الیاف کولار می سازند و نیز در صنایعی مانند کشتی سازی و نظامی کاربرد بسیار گسترده ای را به خود اختصاص داده است. این الیاف در برابر شوک های حرارتی و ضربه های وارده مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد.

الیاف شیشه

این الیاف در ساخت قطعات فایبرگلاس بسیار مورد توجه واقع شده است و دلیل آن هم داشتن خاصیت الاتیسیته بالا، پایدارای چشمگیر در مقابل شوک های حرارتی، عایق مناسب الکتریکی، وزنی پایین و در عین حال قیمت کاملا مناسب می باشد.

الیاف بافت شیشه

متدوال ترین نوع مصرفی از الیاف های تقویت کننده در صنایع مختلف که از آن استفاده می کند، الیاف شیشه ای گزارش شده است. برای تقویت کردن پشت قالب های بزرگ از انواعی از الیاف های شیشه ای استفاده می شود.

موارداستفاده از فایبر گلاس

استفاده از فایبر گلاس در شهر بازی

امروزه شهر بازی ها از مکان هایی است که بسیاری از افراد برای گذران یک روز تعطیل خوب از آن استفاده می کنند. گروه تولیدی تکتازان صنعت از این ماده به علت سبکی و استحکام بالا در انواع اسباب بازی ها و آکروجت استخرهای بادی، استخر توپ، قطارها، وانواع وسیله های بازی استفاده می نماید.

تجهیزات شهری

گروه تولیدی تکتازان صنعت از این ماده در تولید مجسمه ها، المان های شهر، سقف آلاچیق ها و بسیاری از تجهیزاتی که در شهر کاربرد دارد، استفاده می شود.

ساخت قطعات خودرو
یکی دیگر از مواردی که گروه تولیدی تکتازان صنعت دراین زمینه فعالیت می کند تجهیز و ساخت قطعات فایبر گلاس خودرو است.

لوازم آزمایشگاهی و ابزار آلات صنعتی

گروه تولیدی تکتازان صنعت با تکیه بر دانش پیشرفته و فناوری مدرن از این ماده به علت استحکام بسیار بالا و وزن خیلی کم و همین طور انعطاف زیاد برای تولید و تجهیز آزمایشگاه ها و جایگزین بسیار مناسبی برای قطعات صنعتی استفاده می نماید. از جمله لوازمی که گروه تولیدی تکتازان صنعت در این حوضه تهیه می نماید می توان به کاورهای دستگاه ها ،سقف و گلگیر تراکتور، کف سرویس کانکس و …. اشاره کرد.

گروه تولیدی تکتازان صنعت در بسیاری دیگر از موارد

از این ماده استفاده می نماید مانند: تولید انواع باکس مثل باکس پیک های موتوری در ابعاد و سایزهای مختلف.

گروه تولیدی تکتازان صنعت

گروهی باتجربه و تخصص در زمینه فایبرگلاس دارای تخصص و تجربه در طراحی و تولید انواع قالب فایبرگلاس صنعتی
پیشرو در صنعت فایبرگلاس، کاربرد بالا در اکثر صنایع ، تنوع در طراحی و ساخت ، اقتصادی و مقرون به صرفه ، طراحی و ساخت در کمترین زمان

قطعات فایبرگلاس و کامپوزیت چه چیزهایی می باشند و در ایران چه استفاده هایی دارد.

فایبرگلاس از رزین های ترموست و یا پلیمر ترموپلاست والیاف برای افزایش مقاومت در مقابل کشش ساخته می‌شود و در صنعت کاربردهای زیادی دارد.
گروه تولیدی تکتازان صنعت بر اساس کاربرد و مواردی که کارفرما نیازمند آن می‌باشد به ساخت قطعات فایبرگلاس با توجه به هزینه های متنوع و در جهت حمل دما فشار و…. میپردازد که خود در صنعت جایگاه ویژه ‌ای دارد و مصرف کنندگان زیادی برای موارد متفاوتی دارد که از این قطعات فایبر گلاس استفاده می کنند.

شما ممکن است که حتی در کوچکترین بسته بندی که استفاده می کنید یک قطعه فایبرگلاس ببینید کهبه دلیل ارزان بودن تولید و تهیه این فرایند جایگاه ویژه و خاصی در صنعت ما پیدا کرده است. ساخت قطعات فایبرگلاس توسط گروه تولیدی تکتازان صنعت در مواردی که برای ساخت قطعه مورد نظر به دقت بسیار زیاد و همچنین قالب های بسیار خاص نیاز نباشد توصیه می گردد. این قطعات ارزان تر در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
ساخت قطعات فایبرگلاس در موارد همچون وسایل شهر بازی،خودرو و وسایل شناور در آب و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت پوسته برای تجهیزاتی مانند تجهیزات پزشکی، دستگاه های صنعتی، ماکت ها، خودروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مواردی که ورق های کامپوزیت فایبرگلاس مورد استفاده زیادی قرار گرفته و شما می توانید
پروژه های زیادی از آن را در سطح شهر نگاه کنید نمای ساختمان ها می باشد با توجه به گران بودن موادی مانند شیشه و آلومینیوم سعی کردند از قطعات کامپوزیتی و فایبرگلاس برای ساخت نمای شهر و ساختمان ها استفاده کنند. ساخت قطعات فایبر گلاس توسط گروه تولیدی تکتازان صنعت در اندازه ها و ابعاد خاص تولید می شود.

قطعات فایبرگلاس تکتازان صنعت
قطعات فایبرگلاس تکتازان صنعت
By |۱۳۹۹/۴/۱۱ ،۱۷:۴۰:۱۶ +۰۰:۰۰آذر ۱۶ام, ۱۳۹۴|مقالات|